Groeten uit Reading (5)

10/04/2012
Ik ben mij ervan bewust dat het een jaar geleden is sinds ik voor het laatst een van deze berichten postte. Ik denk dat ik niet zo veel nieuws te vertellen had, of dat het hier zo gezellig is dat ik niet aan mailen toekom. Geïnspireerd door een recente “Groeten uit Santiago” heb ik toch maar weer eens de virtuele pen opgepakt.
.
Het is hier dus leuk 🙂 In de loop van de tijd heb ik veel vrienden gemaakt, zowel binnen de universiteit als daarbuiten. De website “Couchsurfing” wordt door een groep mensen als sociale netwerksite gebruikt. Ik vind het geen handig site maar ben er indirect wel veel mensen door tegengekomen (doordat zij elkaar daarvan kenden). Er is tijdens de weekenden dus altijd wel een excuus om een biertje te drinken of een concert te bezoek of iets dergelijks.
.
Een aantal Nederlanders hebben mij ook hier opgezocht. Dat is een goed excuus om dan maar eens de meer toeristische bestemmingen in Londen of Oxford te bezoeken, allebei om de hoek. Er staan er nog veel op mijn verlanglijstje, dus als je je geroepen voelt.. 🙂 De rest van Engeland/UK bekijken gaat wat minder voorspoedig dan gehoopt. Er zijn veel plaatsen waar ik wel heen zou willen, maar treinen zijn erg duur dus je gaat niet even voor een dagje.. Toch heb ik afgelopen jaar wel door Schotland gereisd (vakantie met J), en door werk ook voor het eerst Wales bezocht, waar we niet alleen in Aberystwyth verbleven, maar ook een middag de omgeving hebben bezocht, waaronder een oude mijn.
.
Image
Loch Ness
.
Qua werk gaat het nu voorspoedig. Vorig jaar heb ik vooral experimenten gedaan, maar stond een massaspectrometer die ik nodig heb maandenlang stil. Dat is nu opgelost en ik heb sinds begin dit jaar vele honderden samples geanalyseerd en ben eindelijk zo ver dat het eerst artikel opgeschreven kan worden. Met nog wat meer data zitten er voor dit jaar nog 2 in de pipeline, dus dat is mooi. Dat is ook hard nodig om niet een gat in mijn publicatierecord te krijgen. Ook ben ik inmiddels weer begonnen naar de toekomst te kijken. Ik heb een voorstel voor een Veni beurs geschreven, dat vrij goede reviews ontving. Nu duimen dat ik het mag komen verdedigen in Den Haag. Toekenning van dat voorstel zou betekenen dat ik in 2013 weer terug kom naar Nederland. Er zijn echter ook plannen om in Reading te blijven of ergens anders in de UK, of Duitsland.. De tijd zal het leren.
.
Qua grotere reisplannen ga ik in Juni naar een conferentie in Montreal. Daar heb ik zin in. En mijn koor gaat in Juli op toernee naar… België! We gaan geloof ik Ieper en Brugge bezoeken en in Ieper in de grote kathedraal zingen en bij de dagelijkse herdenking van de Eerste Wereldoorlog. Hoewel dat naast de deur is heb ik allebei die steden nog nooit gezien. En ik zal er ook een paar dagen Nederland aan vast plakken.

Plaats een reactie